dinsdag 13 maart 2018

Combi patroon Imme en Mantica.


Als ik niet slapen kan, ga ik in mijn hoofd combinaties maken van stoffen en patronen. Vaak helpt dat juist niet om in slaap te komen, maar zo kom ik vaak wel op leuke ideeën. 
Afgelopen nacht heeft mijn hoofd het erg druk gehad en een hele jurk gemaakt. 
Vanmorgen kon ik er in het echt aan beginnen.



Dit jurkje is een probeersel, maar het eindresultaat acht ik als goed gelukt.
De lengte van de rok had iets langer gekund, maar dochterlief kan het hebben.

Voor het bovenstuk heb ik het patroon Imme van  From Niki with love gebruikt. Dit jurkje is mooi taillerend. 
Bij mijn dochter heb ik vanaf de oksel gemeten tot de heup voor hoe lang ik het bovenstuk wilde hebben. De hals heb ik iets wijder gemaakt.
Voor het rokdeel heb ik het patroon Mantica van Sofilantjes gebruikt.



Alsof het voor elkaar gemaakt was, paste het bovenstuk perfect op de rok. Aan de breedte heb ik niets hoeven te veranderen.
Bij dit jurkje vond ik het een leuk om met elastische paspelband te oefenen. Het zit er niet perfect in, maar dat zie je alleen als je van zeer dichtbij kijkt.


De applicatie met omkeerbare pailletten was een verzoek van dochterlief. Dit had van mij niet gehoeven, maar goed ik hoef het jurkje niet te dragen.



Is dat nachtelijke piekeren toch ergens goed voor ;)
In mijn hoofd beginnen nieuwe variaties al op te duiken. :)


Mantica patroon vind je op https://www.sofilantjes.com/product/mantica-tuniek-en-jurk-pdf-nl/
Imme patroon vind je op http://fromnikiwithlove.nl/product/imme/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten