maandag 23 april 2018

Abby's roadtrip, de aanhouder wint!


Op slag verliefd werd ik op dit patroon. Via de fb groep: pdf patterns and sales"",  kwam ik vorig jaar in aanraking met dit patroon van The wolf and the tree.  Een schattig ruimvallend tuniekje genaamd Abby's roadtrip.

Gelijk ging ik vol goede moed aan de slag.
Het werd een drama 😔

Het begon met mijn print en plak kunsten. Ik had het patroon in het zwart/wit geprint met alle maat opties. Door scheef plakken en de vele lengte opties was de juiste maat vinden niet te doen. De machine bleef de viscose opeten, het beleg had ik er verkeerd om aangenaaid. En toen kwam het rimpelen.... Wat een ellende! De draden bleven knappen en ik kreeg de rimpels niet mooi verdeelt.



De rok was voor de viscose voering te zwaar en ging hangen waardoor de rimpel rand onder de top uit kwam pieken. Ook vond ik mij stof keuze erg zuur.


In een poging om het tuniekje te redden, had ik de onderrok eraf gehaald, maar nee ook dat vond ik niet mooi.



Dus toen werd het een t-shirt. Denk dat mijn dochter het shirt maar 2 keer aan heeft gehad.
Het patroon raakte in de vergetelheid.

Totdat ik laatst weer door mijn patronenmapje snuffelde. Aii dat patroon! De frustraties kwamen weer naar boven. Gevolgd door de drang om mijzelf te bewijzen dat het mij nu wel zou lukken. 

Ik besloot het patroon nogmaals uit te printen. Dit maal in kleur met maar een paar maten. Door op de manier van itch-to-stitch te plakken kreeg ik een recht patroon. Link daarvoor vind je hier: hoekjes manier.

Het jurkje had ik zonder moeite in elkaar. En door te rimpelen met framilon in plaats van met rimpeldraden te ouwehoeren, had ik mooie rimpels zonder frustraties.


Toen avonds het jurkje af was twijfelde ik nog over de combinatie van stoffen.



Maar eenmaal aan waren de twijfels weg. Mijn dochter was er helemaal blij mee en voelde zich als Vaiana de Disney prinses.


En toen kwam het jurkje uit de was... De groene stof (crushed jersey) was helemaal uit vorm met gaatjes erin. Op de site nog na gekeken of er een speciale wasmethode bij stond. Dit was niet het geval. Als reactie van de verkoper kreeg ik dat ik de stof beter op wolprogramma had kunnen wassen... (grmmmbll zet dat er dan bij😡)
Na een uur tornen, gelukkig in het zonnetje had ik de groene stof eraf.



Samen met mijn dochter kozen we voor dit grappige stofje. 

Dat smaakte naar meer!



De eenhoorn versie met enkele rok. De eenhoorn hype is nog niet voorbij gelukkig.


En vooruit nog maar eentje erbij 😄


Beide kinderen zijn pokemon fans. Er was nog genoeg stof over en nog een pickachu applicatie dus toen kreeg de kleine broer een matchend shirt. 


De aanhouder wint!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten