woensdag 11 april 2018

Cicero in tricot, french terry en softshell


Deze zomerse variant heb ik van katoen tricot gemaakt. Het voorpand heb ik langer door laten lopen en de heupband versmalt. De hoekjes heb ik op de zelfde manier gemaakt zoals je een v-hals zou maken.
Een beleg heb ik toegevoegd zodat de rits er mooi achter verstopt zit.


Omdat mijn zoon het vestje gelijk aan wilde, heb ik voor er onder een bijpassend shirt met lange mouwen gemaakt. Mijn idee was om er een dino op te doen, maar toen mijn zoon de Marvel figuren tegen kwam, moest en zou die erop.



Met een dino vest aan veranderde mijn drie jarige natuurlijk gelijk in een dino.


Omdat het patroon niet voor dunne tricot bedoelt is valt het vest wat ruim, maar dat is niet erg. Ik had het patroon al wat versmalt voor mijn slanke zoon.


Dino stekels maken stond al lang op mij to-do-list, deze print vroeg erom๐Ÿ˜‰



Deze versie heb ik gemaakt uit french terry.  De heupboord heb ik wat korter geknipt en een extra stukje french terry aan vast gestikt. Deze manier is een stuk makkelijker, maar je patroon loopt niet door.


Bij deze heb ik ook een beleg toegevoegd. Ik ben aan het oefenen om zo net mogelijk af te werken.


Mijn zoon vind de zakken geweldig, de handjes gaan er gelijk in. En ze zijn ook heel handig om speelgoed in te stoppen!


Zelf vind ik de print van deze stof geweldig.


En toen kriebelde het toch wel heel erg om een versie uit softshell te maken.
Op het stoffenspektakel kwam ik de draken softshell tegen en ik wist gelijk: die moest het worden! Mijn zoon is gek op draken/dino's en zijn favo kleur is groen.


Het patroon heb ik 2 maten breder gemaakt en de lengte gelijk gehouden. De mouwen heb ik breder getekend en nog extra verlengd.
Het voorpand heb ik door laten lopen. En de capuchon een stuk groter maakt.


Het lijfje en de capuchon van de jas zijn gevoerd met katoen en de mouwen met gladde voeringsstof.  
Een springplooi op de rug toegevoegd voor meer bewegingsruimte.  
En bij een jas hoort een ophanghaakje.


Ik ben verliefd op de jas๐Ÿ˜ (en op de knapperd die erin zit)


Op de foto zie ik dat de capuchon niet recht doorgestikt is (werd toch wel laat gister..) Maar dat neem ik voor lief.


De ritsstopper is te klein uitgevallen, maar ik ga een metalen ritsstopper toevoegen zodra ze binnen zijn.



Om de jas nog een extra stoer tintje te geven heb ik leren details toegevoegd op de mouwen, schouders, borst en capuchon. 
De E staat voor Emrys, zoals mijn zoon heet.



Voorlopig heb ik even genoeg van ritsen, maar er zullen zeker meer versies komt ๐Ÿ˜Š



Patroon Cicero is van Sofilantjes en kun je vinden op https://www.sofilantjes.com/product/cicero-vest-pdf-nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten